Museets julmarknad inställd 2024

26 september 2024

Vintervy över julmarknad i museiparken
Julmarknad i museiparken. Foto: Daryoush Tahmasebi, Norrbottens museum.

I museibyggnaden pågår sedan årets början en omfattande renovering. Huset är idag en byggarbetsplats och stängd för besökare. Norrbottens museum ställer därför in den traditionsenliga julmarknaden i december 2024. Anledningen är att det inte går att erbjuda utställare och besökare möjlighet att komma in i byggnaden och värma sig, fika i kaféet, besöka toaletter och andra faciliteter. Vi värnar om allas säkerhet, upplevelse och trevnad och har därför fattat detta beslut.

Under tiden som museibyggnaden är stängd är Norrbottens museum verksamt runt om i länet och i samarbete med andra aktörer. Information om de turnerande arrangemangen och utställningarna hittas här på museets hemsida och i sociala media.

Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka när vi öppnar museibyggnaden igen.