Norrbottens museums nya hemsida

7 maj 2024

Norrbottens museums nya hemsida, visad på två mobilskärmar.
Norrbottens museums nya hemsida två mobilskärmar.

Under hösten 2023 sattes spaden i jorden för Norrbottens museums nya hemsida. Tillsammans med mediabyrån Brightnest stöttes och blöttes allt från struktur till innehåll och användarvänlighet. En viktig parameter har varit tillgänglighet att det ska vara lätt att navigera på sidan. Vi ställde oss i besökarnas skor och har försökt få med allt som ni kan tänkas leta efter - vårt utbud, hur man hittar till oss och tillgänglighet på plats. Men vi har även tänkt på de som är intresserade av att veta vad våra arkeologer, arkivarier, antikvarier med flera arbetar med.

Efter flera månader av ändringar och förbättringar kom vi till slut i mål och vi är både stolta och nöjda över slutresultatet. Vår förhoppning är att du känner likadant.